OMV Srbija neutralizuje emisiju CO2 goriva prodatog na Dan planete Zemlje
- Svo natočeno gorivo na OMV Srbija benzinskim stanicama na Dan planete Zemlje 22. aprila biće klimatski neutralno
- Zaposleni u OMV Srbija po treći put zasadili drveće na površini od 1 ha šume
- OMV Srbija učestvuje u zaštiti klime i preduzima konkretne korake u smanjenju ili neutralizaciji emisije CO2
Svo natočeno gorivo na OMV Srbija benzinskim stanicama na Dan planete Zemlje 22. aprila, biće klimatski neutralno. Dobrovoljna neutralizacija emisije CO2 je deo holističkog pristupa u zaštiti klime, a na ovaj način OMV Srbija otvara novu temu putem konkretne inovativne akcije, podižući svest o tome šta kao pojedinci i kompanije možemo da uradimo kada je koncept klimatske neutralnosti u pitanju. OMV Srbija će neutralizaciju emisije CO2 celokupne količine prodatog goriva na dan Planete zemlje realizovati kroz ulaganje u internacionalni licencirani projekat pošumljavanja u saradnji sa ClimatePartner organizacijom. Takođe, sa ciljem kontinuiranog doprinosa neutralizaciji emisije CO₂ i očuvanju prirodnog bogatstva Srbije, i ove godine tim zaposlenih u saradnji sa javnim preduzećem Srbijašume organizovao je pošumljavanje u mestu Drenova.
„Mesec u kome obeležavamo Dan planete Zemlje inspirisao nas je da nastavimo sa dosadašnjim konkretnim aktivnostima kojima doprinosimo neutralizaciji emisije CO₂ i očuvanju prirode. Uz već tradicionalnu akciju pošumljavanja u našoj prelepoj zemlji, pridružili smo se internacionalnoj inicijativi pošumljavanja kojom podržavamo ciljeve klimatskih promena. Veoma nam je važno da podelimo sa svim našim potrošačima ove informacije kako bi zajedno uticali na razumevanje značaja ove teme“ rekao je ovim povodom direktor prodaje OMV Srbija Nikola Bozalo.
„Svi možemo da delujemo na smanjenje količine emisije CO2 kao i na neutralizaciju nužne emisije. Veoma smo zadovoljni kada znamo da je očekivani efekat naših aktivnosti samo tokom ovog meseca (neutralizacija emisije CO2 i sađenje drveća), neutralizacija preko 1.000 tona CO2“ dodao je Bozalo i pozvao potrošače se pridruže i doprinesu uspehu akcije kupovinom goriva na OMV Srbija benzinskim stanicama 22. aprila.
Inovativna kampanja OMV Srbija samo je jedna od inicijativa koje OMV kao kompanija globalno sprovodi u oblasti neutralizacije emisije CO2. Inače, OMV se obavezao da će podržati ciljeve Pariskog sporazuma i ključne klimatske ciljeve postavljene od strane Saveta EU za 2030. Konkretni ciljevi OMV u vezi sa klimom su: neto nulta emisija gasova sa efektom staklene bašte iz operacija do 2050. godine ili ranije, liderska pozicija u cirkularnoj ekonomiji plastike (zahvaljujući inovativnim rešenjima kao što je ReOil®) i najmanje 60% portfelja proizvoda sa niskim sadržajem i bez ugljenika. Planirano je ostvarenje ovih ciljeva zahvaljujući povećanoj upotrebi sirove nafte za petrohemijske proizvode, većem udelu gasa u portfelju proizvoda, vodoničnim rešenjima za mobilnost i industriju, rešenjima za e-mobilnost i isporuci naprednih biogoriva.
Organizacija ClimatePartner sa sedištem u Minhenu međunarodni je pružalac rešenja za korporativno klimatsko delovanje. Organizacija trenutno realizuje stotinu međunarodno priznatih licenciranih projekata neutralizacije ugljenika. Projekti za neutralizaciju ugljenika smanjuju emisije ugljenika putem tehnologija kao što su pošumljavanje ili obnovljivi izvori energije. Nezavisne organizacije nadgledaju tačnu količinu uštede ugljenika. Ove uštede se zatim prodaju u obliku sertifikata o smanjenju ugljenika kako bi se finansirao projekat.
Za više informacija o OMV strategiji održivosti posetite: https://www.omv.com/en/sustainability/climate-protection
Za više informacija o ClimatePartner Carbon offset projektima posetite: https://www.climatepartner.com/en/carbon-offset-projects
Informacije za uredništvo:
OMV Srbija d.o.o.
OMV je ušao na tržište Srbije 2001. Sa sedištem u Beogradu, OMV Srbija trenutno ima 63 benzinske stanice i tržišno učešće oko 10% u Srbiji.
OMV stanice su multifunkcionalni servisni centri – benzinske stanice za ljude i vozila. OMV potrošači mogu da se snabdeju gorivima, mazivima i uslugom pranja automobila, a kao dodatak, 58 VIVA prodavnica nudi brze obroke, osveženja i širok asortiman dodatnih usluga. OMV Srbija direktno zapošljava 46 osoba, i kreirala je više od 800 radnih mesta putem svoje mreže benzinskih stanica.
OMV Aktiengesellschaft
OMV na odgovoran način proizvodi i plasira na tržište naftu i gas, kao i hemijska rešenja i razvija inovativna rešenja za cirkularnu ekonomiju. Sa prodajom grupacije od 17 milijardi evra i sa više od 25.000 zaposlenih u 2020. godini (uključujući Borealis), OMV predstavlja jednu od najvećih industrijskih kompanija kotiranih na berzi u Austriji. U „Chemicals & Materials” sektoru, OMV je, zajedno sa svojom podružnicom Borealis, jedan od vodećih svetskih dobavljača naprednih i kružnih poliolefinskih rešenja i lider na evropskom tržištu baznih hemikalija, đubriva i mehaničke reciklaže plastike. Kompanija obezbeđuje usluge i proizvode kupcima širom sveta putem kompanije Borealis i dva važna zajednička ulaganja: Borouge (sa Nacionalnom naftnom kompanijom Abu Dabija, ili ADNOC, sa sedištem u UAE); i Baystar ™ (sa Totalom, čije je sedište u SAD-u). U „Refining & Marketing“ segmentu OMV upravlja sa tri rafinerije u Evropi i poseduje udeo od 15% u ADNOC Refining i ADNOC Global Trading, sa ukupnim kapacitetom prerade više od 500,000 barela dnevno. Osim toga, kompanija upravlja sa oko 2.100 benzinskih stanica u deset evropskih zemalja i rukovodi postrojenjima za skladištenje gasa u Austriji i Nemačkoj. OMV je tokom 2020. prodao gas u vrednosti od 164 teravat časova (TWh). U „Exploration & Production“ poslovnom segmentu ima snažnu bazu u Centralnoj i istočnoj Evropi, a poseduje i balansiran međunarodni portfelj sa ključnim regionima, Bliski istok i Afrika, Severno more, Rusija, kao i Azija-Pacifik. Dnevna proizvodnja u 2020. je iznosila približno 463.000 barela (boe/d) sa akcentom na prirodnom gasu. Održivost je integralni deo OMV korporativne strategije. OMV podržava prelazak na ekonomiju sa manje ugljenika i postavio je merljive ciljeve za smanjenje intenziteta ugljenika, kao i za implementaciju novih energetskih i petrohemijskih rešenja.
Kontakt za medije:
Action Global Communications
Press: Srdjan Crnogorac
Tel: +381 64 12 56 170
E-mail: srdjan.c@actionprgroup.com